POSTUP PŘI REZERVACI
Pokud se po prohlídce nemovitosti rozhodnete pro koupi, je potřeba se s realitním poradcem domluvit na rezervaci nemovitosti. Závazná rezervace probíhá na základě sepsané Smlouvy o rezervaci, ve které se:
a) | popíše rezervovaná nemovitost, |
b) | uvede závazná předem domluvená kupní cena, |
c) | definuje výše rezervačního poplatku, který vám předem realitní poradce sdělí, |
d) |
dohodne rezervační lhůta, po které se nemovitost nesmí nabízet dalším zájemcům, do termínu uplynutí této lhůty dojde za účasti převodce (právníka) realitní společnosti a prodávajícího k jednání o podmínkách převodu nemovitosti a dojde k uzavření příslušné smlouvy o převodu, |
e) |
definuje vypořádání rezervačního poplatku, zaúčtování a navrácení v případě neuskutečnění převodu nemovitosti. |
Do pěti dní od podpisu Smlouvy o rezervaci dojde za účasti právního zástupce realitní společnosti k jednání o budoucí podobě smlouvy o převodu, ze kterého bude pořízen Zápis z jednání, kde se popíše dohodnutý postup převodu a závazné termíny pro zúčastněné strany.
Přípravu převodních smluv, tzn. smluv o smlouvách budoucích kupních, kupních smluv, dohod o převodech podílů v družstvech apod., máte zdarma v rámci spolupráce realitní společnosti se zájemcem o realitní služby (prodávajícím).
Právní zástupce a zástupce realitní společnosti připravuje, poskytuje a zajišťuje klientům realitní společnosti:
a) | konzultace týkající se realizace realitních obchodů, |
b) | dokumentaci nezbytnou pro realizaci realitního obchodu vč. předávacích protokolů na předání nemovitostí, |
c) | převodní smlouvy, |
d) | součinnost při předání bytů, nebytů, nemovitostí a převodech médií, |
e) | přípravu dokumentů k přiznání daní (daň z nabytí nemovitosti, daň z nemovitosti). |
POZOR!!!
Právní zástupce realitní společnosti, na základě smluvního ujednání se společností, je pod sankcí povinen vykonávat svoji činnost tak, aby klienti realitní společnosti neutrpěli jakoukoli majetkovou či nemajetkovou újmu a zodpovídá za škodu, která by případně v důsledku porušení povinností převodce vznikla (např. neodborného či nedbalého provádění činnosti převodce).
Rezervační poplatky, jistiny, nebo provize od klientů přijímáme pouze na
Upozornění ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:
Dojde-li ke sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.